Pixel

Pixel pomimo niewielkich rozmiarów jest bardzo wygodny, podobnie jak inne wózki z rodziny Air Creation.  Jest możliwość przestawienia widelca na jeden z czterech otworów w zależności od wzrostu pilota. Ładowność na którą przypada masa pilota plus 16 litrów paliwa to aż 140 kg (dla wersji 250)! Rama wózka wykonana jest z aluminium natomiast  łoże silnika i golenie podwozia głównego ze stali kwasoodpornej. Całość estetycznie pospawana i pomalowana. Na wózku nie ma zbędnych „bajerów”, wszystko jest proste i zarazem funkcjonalne.  Niezależnie od wersji wyposażenia przednie koło jest hamowane i posiada hamulec postojowy a pod kolanami pilota jest niewielki bagażnik do którego można z łatwością sięgnąć w trakcie lotu. Trzypunktowe pasy wyglądają i działają jak w samochodzie. Pomimo tego, że Pixel jest niewielki, siedząc w nim przednia konsola wraz z owiewką stwarza wrażenie jakby pilot zajmował miejsce w pełnowymiarowej dwuosobowej motolotni.

Nowością jest włoski silnik firmy Polini o nazwie Thor który zastąpił nieprodukowanego już Rotax-a 503. Firma Polini produkuje silniki i części zamienne między innymi do motocykli, skuterów, gokartów itp. To jednocylindrowy dwusuwowy silnik chłodzony cieczą, który występuje w wersji 200 i 250 cm³. Osiąga moc 29 i 36 KM.  Silnik został zaadaptowany z napędów paralotniowych gdzie sprawdził się jako trwały i niezawodny.  Pixel wyposażony w słabszego Thor-a ma ograniczenie maksymalnej użytkowej do 115 kg. Ograniczenie to wynika jedynie z zachowania rozsądnej długości rozbiegu,  prędkości wznoszenia oraz warunków pracy silnika.  Wyposażony jest w rozrusznik ręczny tzw. „szarpankę” i przekładnię zębatą 1/2.8 ze sprzęgłem odśrodkowym.  Zaś silniejszy Thor 250 może być wyposażony w rozrusznik elektryczny  i zapewnia wznoszenie 4 m/s z 90 kilogramowym pilotem. Do kultury pracy silnika trzeba się trochę przyzwyczaić, do czterocylindrowej  912-tki trochę mu brakuje ale jak na „singla” jest całkiem nieźle . Przy mocy startowej zbiera się do góry bardzo żwawo, czuć wyraźnie że mocy nie brakuje. Na obrotach przelotowych silnik pracuje równo, a delikatne wibracje znakomicie tłumi jego miękkie zawieszenie. Średnie spalanie wynosi ok. 4,5 l/h co przy 16 litrowym zbiorniku powal utrzymać się w powietrzu trzy godziny z małym zapasem.

Pixel iFun występuje w kilku wariantach:

Pixel 200- wersja podstawowa wyposażona w Silnik Thor 200 z szarpanką, trzypunktowe pasy, hamowane przednie koło z hamulcem postojowym,  polietylenowy zbiornik paliwa o pojemności 16 l, dwułopatowe śmigło Helix.

Pixel 200 (C) Comfort – wyposażenie jak wyżej plus:  kompozytowa tablica przyrządów, owiewka przednia, podręczna torba, gaz ręczny

Pixel 250 XC – wersja wyposażona w Silnik Thor 250 z rozrusznikiem elektrycznym i szarpanką, trzypunktowe pasy, hamowane przednie koło z hamulcem postojowym,  polietylenowy zbiornik paliwa o pojemności 16 l, śmigło Helix, kompozytowa tablica przyrządów, przyrząd kontroli pracy silnika MGL E1, owiewka przednia, gniazdo zapalniczki, gaz ręczny,  podręczna torba, torba podróżna za oparciem,  tekstylna owiewka kadłuba.

Opcjonalnie do każdej wersji wózka można zainstalować lotniowy system  ratunkowy Apco, który jest wyrzucany ręcznie.

Przejdź do opisu całej motolotni iFun Pixel

 


FAQ

Ile czasu zajmuje złożenie motolotni Pixel do lotu??

Dzięki możliwości składania skrzydła bez ściągania z wózka (jak np. u ćmy) montaż lub demontaż trwa ok 10 minut. Cała motolotnie można przewozić na przystosowanej do tego przyczepie.

Czy mogę wybrać sobie kolor skrzydła?

Wszystkie skrzydła Air Creation mogą być uszyte w standardowych kolorach biało-czerwonych lub biało-żółtych. Na życzenie klienta za dodatkową opłatą poszycie skrzydła może zostać wykonane w niestandardowym kroju i kolorze. Paletę dostępnych barw przedstawia poniższy rysunek.

Jaka jest żywotność (resurs) skrzydła Air Creation?

Wszystkie skrzydła Air Creation wykonane są z materiałów najwyższej jakości dostępnych na rynku. Stan poszycia zależy głównie od sposobu przechowywania i narażenia na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Air Creation szyje poszycia z materiałów o zwiększonej odporności na promieniowanie UV. Najstarsze użytkowane do dziś skrzydła zostały zrobione ponad 25 lat temu. Wszystkie śruby podlegają wymianie co 300 godzin, najbardziej obciążona rura kilowa i olinowanie co 600 godzin. Pozostałe elementy nie mają ograniczenia żywotności lub ograniczone są do 1500 godzin.

Jaka jest żywotność (resurs) silnika Polini Thor

Producent daje 300 godzin resursu. Jest to tyle samo co w przypadku Rotaxa 582

Logo Facebook