Nuvix 15

NuviX  to młodszy brat znanego BioniX`a, którego unikalną cechą jest zmiana geometrii krawędzi spływu w locie. Zaprojektowany został pod kątem wózka Skypper w oparciu o doświadczenia zebrane przy produkcji BioniX`a. NuviX o powierzchni 15m2 łączy w sobie cechy skrzydła wolnego oraz bardzo szybkiego. Zakres prędkości wynosi od 62 do 160km/h  przy maksymalnej masie startowej 472,5 kg. Ustawiając skrzydło w pozycji „wolno” przy masie startowej 472,5 kg uzyskujemy krótki start, szybkie wznoszenie, a następnie niewielką prędkość podejścia i możliwość krótkiego lądowania. Natomiast przestawiając  NuviX-a  „na szybko” możemy robić odległe przeloty z prędkością ponad 100km/h. Co najważniejsze w NuviX -ie  – skrzydło jest bezpieczne w pełnym zakresie prędkości i dopuszczonych manewrów. Skrzydło „chodzi za ręką”,  jest zarazem sterowne i stateczne. Znakomicie dobrane siły na sterownicy dają odczucie pełnej kontroli nad maszyną, co daje pilotowi dużo frajdy z latania.

 

Skrzydło BioniX posiada nowatorski opatentowany system trymowania tzw. Gorset. Działa on na zasadzie zmiany kąta natarcia w centralnej części płata i zmiany wybrzuszenia krawędzi spływu. Zmiana parametrów skrzydła jest realizowana poprzez umieszczone w kieszeni kilowej dwa centralne profile połączone systemem napinającym.

 

Gorset rozluźniony:

większe zwichrzenie geometryczne płata, większe wybrzuszenie krawędzi spływu, większy kąt natarcia w centralnej części płata

Efekt: wzrost siły nośnej, duża łatwość sterowania, niewielka prędkość przelotowa, krótszy start i mniejsza prędkość podejścia do lądowania.

 

Gorset napięty:

Zmniejszenie zwichrzenia geometrycznego płata, mniejsze wybrzuszenie krawędzi spływu, mniejszy kąt natarcia w centralnej części płata

Efekt: zmniejszenie oporów aerodynamicznych skrzydła, skrzydło robi się bardziej stateczne poprzecznie, zmniejszenie sił na sterownicy w zakresie od neutrum do siebie, wzrost prędkości przelotowej.

  

Konstrukcja skrzydła  wykonana jest z anodowanych rur aluminiowych rożnych rodzajów (2017A, 6082, 7075). Wszystkie linki wykonane są z stali nierdzewnej i zabezpieczone przed uszkodzeniem za pomocą plastikowego oplotu. Poszycie skrzydła wykonane jest z materiałów odpornych na promieniowanie UV takich jak: Trilam i Dacron. NuviX w porównaniu do BioniX`a ma zmieniony kształt końcówek skrzydła i nie posiada wingletów, turbulizatorów oraz osłon aerodynamicznych na sterownicy oraz maszcie.


FAQ

Czym różni sie skrzydło Nuvix od Bionixa?

Bionix jest nieco szybszy, Nuvix nie posiada turbulizatorów, wingletów i owiewek sterownicy. Nadaje sie idealnie do zastosowania z silnikiem Rotax 582. Obydwa skrzydła posiadają gorset. 

Czy mogę wybrać sobie kolor skrzydła?

Wszystkie skrzydła Air Creation mogą być uszyte w standardowych kolorach biało-czerwonych lub biało-żółtych. Na życzenie klienta za dodatkową opłatą poszycie skrzydła może zostać wykonane w niestandardowym kroju i kolorze. Paletę dostępnych barw przedstawia poniższy rysunek.

Jaka jest żywotność (resurs) skrzydła Air Creation?

Wszystkie skrzydła Air Creation wykonane są z materiałów najwyższej jakości dostępnych na rynku. Stan poszycia zależy głównie od sposobu przechowywania i narażenia na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Air Creation szyje poszycia z materiałów o zwiększonej odporności na promieniowanie UV. Najstarsze użytkowane do dziś skrzydła zostały zrobione ponad 25 lat temu. Wszystkie śruby podlegają wymianie co 300 godzin, najbardziej obciążona rura kilowa i olinowanie co 600 godzin. Pozostałe elementy nie mają ograniczenia żywotności lub ograniczone są do 1500 godzin.

Dlaczego NuviX ma olinowanie górne, a nie jest zbudowany w technologii topless?

Bezpieczeństwo jest najważniejsze. Na skrzydłach bezmasztowych było w Europie ponad 9 wypadków śmiertelnych w których bezpośrednią przyczyną było uszkodzenie skrzydła w locie na skutek przekroczenia przez pilota ograniczeń użytkowych. Olinowanie górnej powierzchni jest najlepszym i najbardziej niezawodnym sposobem przenoszenia sił i naprężeń powstających przy ujemnych przeciążeniach. W skrzydłach typu topless sztywność i zwichrzenie geometryczne jest realizowane przez listwy, ściny które są mało odporne na odkształcenia, a ich skomplikowana budowa zwiększa masę skrzydła.

Do jakich wózków można zamontować skrzydło NuviX?

Wszystkie skrzydła z rodziny Air Creation mogą być montowane do większości wózków oferowanych przez różnych producentów pod warunkiem, że element konstrukcyjne wózka nie ograniczają swobody ruchu sterownicy, zachowane są ograniczenia dotyczące masy, wyważenia i minimalnej mocy silnika.

Jaka jest minimalna moc silnika aby bezpiecznie latać motolotnią ze skrzydłem NuviX w dwie osoby?

Zalecana moc silnika to 60-80 KM. Taka moc zapewnia przy maksymalnej masie startowej krótki start i dobry gradient wznoszenia.

Logo Facebook