Tanarg

Luksus, wygoda, bezpieczeństwo – TANARG

Tanarg jest bez wątpienia najbardziej nowoczesnym i zaawansowanym technicznie wózkiem motolotniowym na rynku. Idea tego projektu wybiega zdecydowanie w XXI wiek zostawiając konkurencje w poprzedniej epoce. Występuje w wersji z jednym z trzech typów silnika Rotax (582, 912UL, 912ULS) i kilku wariantach wyposażenia. W połączeniu ze skrzydłem BioniX 15 lub 13 uzyskujemy motolotnie o znakomitych osiagach, wygodną,  ładną i przede wszystkim bezpieczną.

  

Innowacyjność konstrukcji

Lekka i superwytrzymała kratownica z rur i profili kwasoodpornych, ubrana w całości w owiewki aerodynamiczne ,które scalają wózek w jedna bryłę zoptymalizowaną pod kątem aerodynamiki oraz komfortu załogi,  wygodne fotele z pełną regulacją i możliwością ustawienia odległości orczyka koła przedniego wraz z dźwignią gazu i hamulca, znakomita amortyzacja: amortyzatory gazowo-olejowe, aluminiowy widelec przedni. Konstrukcja masztu umożliwia zdjęcie i założenie skrzydła wyłącznie jednej osobie i to bez użycia jakichkolwiek narzędzi. Montaż skrzydła na wózku nigdy nie był prostszy!

   

Bezpieczeństwo

Silna struktura ze strefami pochłaniającymi energię uderzenia, wzmocnione i zabezpieczone główne elementy nośne, stalowe liny i taśmy kevlarowe w maszcie głównym i przednim zastrzale,  trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, rakietowy system ratowniczy na załogę i płatowiec, kontrolka na tablicy przyrządów informująca o stanie zabezpieczenia głównego mocowania masztu, zbiornik paliwowy wykonany z grubego polietylenu zabudowany w klatce bezpieczeństwa, hamulce tarczowe na jedno lub trzy koła.

 

Komfort

Tanarg to model luksusowy i za razem praktyczny. Zmyślnie zaprojektowana owiewka chroni pilota i pasażera przed naporem powietrza i deszczem w całym zakresie prędkości a zarazem wsiadanie i wysiadnie jest bardzo łatwe. Wózek wykonany jest z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Ergonomiczne rozmieszczenie wszystkich urządzeń pokładowych i sterownic daję w locie odczucie silnej spójności z maszyną i poczucie bezpieczeństwa.

Miękkie zawieszenie silnika i obszerne ,wygodne fotele sprawiają że załoga nie odczuwa żadnych wibracji pochodzących od silnika.  Charakterystyki pilotażowe wszystkich skrzydeł Air Creation w najtrudniejszych warunkach sprawiają pilotowi  przyjemność  i czynią lot komfortowym.

  

Wszechstronność

Został stworzony z myślą o pilotach ceniących wygodę w długotrwałych lotach typu cross-country jak również do latania rekreacyjnego. W zależności od doboru skrzydła Tanarg może latać z prędkościami od 52 do 190 km/h! Masa użytkowa wynosi od 242 do 227 kg. Dzięki zastosowaniu kratownicy wnętrze Tanarg-a posiada sporą przestrzeń ładunkową która może zmieścić bagaż i system ratunkowy. Dodatkowo  w przedniej owiewce i oparciach foteli znajdują się kieszenie które mogą pomieścić wiele przydatnych podczas lotu akcesoriów.  Tanarg może być z powodzeniem używany do dalekiej turystyki, lotów rekordowych, wyczynu i rekreacji.

   

 

Wyposażenie standardowe wózka Tanarg

Przyrządy silnikowe: obrotomierz, wskaźniki temperatur silnika i ciśnienia oleju, licznik motogodzin
Przepustnica gazu nożna i ręczna w tablicy przyrządów
Regulowane fotele wraz z regulowanym orczykiem przednim i podnóżkami pasażera
Zbiornik paliwa 65 litrów wyskalowany z podziałką co 5 litrów
Owiewki kół podwozia głównego ze statecznikami
Hamowane tarczowo koło przednie
Hamulec postojowy
Torby boczne w owiewce przedniej oraz zasobniki w oparciach
Torba podróżna zakładana na tylne siedzenie
Przedział bagażowy w kadłubie z zewnętrznymi drzwiami
Trzypunktowe bezwładnościowe pasy
Podgrzewacze gaźników (Rotax 912)
Regulator napięcia, stycznik rozrusznika,
Wszystkie instalacje silnikowe z króćcami, przełącznikami i chłodnicami
Śmigło kompozytowe Arplast  (3-łopatowe Rotax 912 lub 4-łopatowe Rotax 582)

 

Tanarg KIT (zestaw do samodzielnego złożenia)

Wózek Tanarg jest dostępny w zestawie do samodzielnego montażu we wszystkich dostępnych wariantach. KIT zawiera wszystkie gotowe i pomalowane elementy wózka które należy zmontować, przyrządy silnikowe, instalacje elektryczną, paliwową i olejową, chłodnice, filtry powietrza, układ wydechowy, akumulator . KIT nie zawiera silnika, zbiornika oleju, regulatora napięcia, stycznika oraz śmigła. Zawartość zestawu może być modyfikowana pod kątem potrzeb klienta.

 

Wyposażenie dodatkowe:

Zintegrowany wielofunkcyjny wyswietlacz tzw Glasskokpit  MGL Avionics Enigma,
Niestandardowy kolor wózka TANARG
Podwójne sterowanie przednim kołem i gazem
System do holowania
Pokrowiec na wózek TANARG
System ratunkowy BRS 1050
Wysokościomierz  – Ø80
Prędkościomierz – Ø80
Wariometr  Winter – Ø57
Busola  – Ø57
Intercom 903 S – Alphatec  (do radia Icom ICA3)
Intercom 903 S – Alphatec  (do radia Filser)
Intercom Nexus – Alphatec (do radia Icom ICA3)
Intercom Nexus – Alphatec (do radia Filser)
Radio Filser ATR 500
Transponder Filser TRT 800

 


FAQ

Jakie skrzydło można zamontować do wózka Tanarg?

Wszystkie skrzydła dwuosobowe z rodziny Air Creation mogą być montowane do wózków Tanarg. W zalezności od tego jaki typ latania preferujesz, konfigurując swojego Tanarga możesz wybrać miedzy motolotnia do latania rekreacyjnego umozliwiajacego krótki start i krótkie lądowanie lub  motolotnię do przelotów osiągającą bez problemu 140 km/h IAS.

Czy mogę wybrać sobie kolor wózka?

Standardowo oferowany jest kolor owiewek czerwony lub zółty. Na życzenie klienta owiewki mogą być polakierowane dowlonie wybranym lakierem. Dodatkowo w opcji niestandardowego koloru można zmodyfikować kolor siedzeń. Kolor kratownicy i zbiornik paliwa jest niezmienny niezaleznie od opcji kolorystycznej.

Jaka jest żywotność (resurs) Wózka Air Creation?

Wszystkie wózki Air Creation wykonane są z materiałów najwyższej jakości dostępnych na rynku przy dbałosci w procesie produkcji o najmniejsze detale. Wykonane są solidnie a zarazem lekko, co zapeni użytkownikowi długie lata eksploatacji. 

Czym różni się wózek Tanarg w wersji ES od Tanarga standardowego?

Tanarg w standardowej wersji posiada dwa tłumiki umieszczone bo obydwu stronach silnika. Ma większą chłodnicę płynu a chłodnica oleju umieszczona jest wewnątrz dolnej owiewki. Wersja ES posiada jeden zintegrowany tłumik ułożony porzecznie pod silnikiem, mniejszą chłodnicę płynu a chłodnica oleju jest zamontowana poza obrysem owiewki.

Czy poradzę sobie ze złożeniem wózka w wersji KIT?

Do zmontowania KIT-u potrzeba zapału, podstawowych umiejętności technicznych i zestawu narzędzi, wiertarki, nitownicy itp. Kit zawiera wszystkie niezbędne elementy wózka od pojedynczych śrubek po płyny eksploatacyjne i akumulator. Wszystkie główne elementy konstrukcyjne są dostarczone gotowe i pomalowane. Pozostaje Ci jedynie ich montaż. Uruchomienie silnika wymaga odpowiedniego przeszkolenia. Służymy fachowym doradztwem a przy bardziej wymagających etapach możemy pomóc. Wielu naszych klientów zdecydowało sie na zakup KIT-u i miało dobrą zabawę przy składaniu własnej motolotni przy jednoczesnym gruntownym poznaniu jej konstrukcji.

Czy w swoim Tanargu mogę zabudować awionike producentów, których nie ma w cenniku?

Tak.  Można również zmienić układ instrumentów standardowych.

Logo Facebook