Ixess 13 / 15

iXess 13

Jedno z najlepszych skrzydeł na rynku. Mniejszy brat utytułowanej 15-stki. Ma powierzchnię nośną 13,5 m2  i  waży 51 kg. Oferuje pilotowi szeroki zakres prędkości użytkowych od 62 km/h do 165 km/h przy maksymalnej masie startowej MTOW=450kg. Lot w powietrzu burzliwym możliwy jest z prędkością do 130 km/h. Skrzydło jest wyjątkowo lekkie w prowadzeniu, nawet w bardzo burzliwym powietrzu, całkowicie eliminuje stres z nim związany. Loty w środku dnia termicznego na nim to sama przyjemność. Skrzydło dedykowane jest do lotów z dużymi prędkościami i na długich dystansach w dwie osoby.  Skrzydło wyposażone jest w mechaniczny trymer prędkości, który pozwala zredukować prędkość podejścia do lądowania.

iXess 15

Do niedawna jedno z najbardziej topowych skrzydeł Air Creation. Na skrzydłach iXess sięgnięto trzykrotnie po najwyższe tytuły podczas Mistrzostw Świata (2001, 2005, 2007) , Mistrzostw Europy (2002, 2004,2006) oraz Mistrzostw Polski (2008, 2009, 2010).

Powierzchnia nośna wynosi 15 m2 , a rozpiętość 10 m. Zakres przeciążeń dopuszczalnych wynosi od +4g do -2g przy  maksymalnej masie startowej motolotni 450 kg. Prędkość przeciągnięcia wynosi 60 km/h, maksymalna 130 km/h a VNE – 155 km/h. Dopuszczalna prędkość w atmosferze burzliwej – 100km/h. Skrzydło jest doskonale stateczne w całym zakresie prędkości użytkowych. Charakteryzuje się dużą statecznością w turbulencji oraz dużą doskonałością. Skrzydło jest łatwe w pilotażu i  wybaczające błędy.

Najwyższa jakość

IXess 15 oraz 13, jak wszystkie skrzydła Air Creation, zostały wyprodukowane bardzo starannie i z najwyższej jakości materiałów co gwarantuje użytkownikowi długi czas eksploatacji. Konstrukcja skrzydła  wykonana z anodowanych rur aluminiowych rożnych rodzajów (2017A, 6082, 7075). Wszystkie linki wykonane są ze stali nierdzewnej i zabezpieczone przed uszkodzeniem za pomocą plastikowego oplotu. Poszycie skrzydła wykonane jest z materiałów odpornych na promieniowanie UV takich jak: Trilam i Dacron.

Skrzydła typu iXess posiadają certyfikat typu, wydany przez nadzory lotnicze Francji, Niemiec, USA i Australii.


FAQ

Na jakiej zasadzie działa trymer w skrzydle iXess?

Działanie trymera polega na podciąganiu krawędzi spływu w centralnej części płata. Trymer naciągnięty skrzydło leci wolno, trymer luźny -szybko. Istnieje również możliwość przyśpieszenia bądź zwolnienia skrzydła zmieniając punkt podwieszenia na rurze kilowej.

Czy mogę wybrać sobie kolor skrzydła?

Wszystkie skrzydła Air Creation mogą być uszyte w standardowych kolorach biało-czerwonych lub biało-żółtych. Na życzenie klienta za dodatkową opłatą poszycie skrzydła może zostać wykonane w niestandardowym kroju i kolorze. Paletę dostępnych barw przedstawia poniższy rysunek.

Jaka jest żywotność (resurs) skrzydła Air Creation?

Wszystkie skrzydła Air Creation wykonane są z materiałów najwyższej jakości dostępnych na rynku. Stan poszycia zależy głównie od sposobu przechowywania i narażenia na długotrwałe działanie promieni słonecznych. Air Creation szyje poszycia z materiałów o zwiększonej odporności na promieniowanie UV. Najstarsze użytkowane do dziś skrzydła zostały zrobione ponad 25 lat temu. Wszystkie śruby podlegają wymianie co 300 godzin, najbardziej obciążona rura kilowa i olinowanie co 600 godzin. Pozostałe elementy nie mają ograniczenia żywotności lub ograniczone są do 1500 godzin.

Logo Facebook